DÜĞÜN SEZONU EV TEKSTİLİNİ CANLANDIRACAK

Düğün sezonunun açılmasıyla birlikte çeyiz alışverişi dönemi başladı. 

Her yıl yaklaşık 800 bin kişinin evlendiği Türkiye’de, bahar ve yaz ayları, çeyiz alışverişlerinin hareketlendiği dönem olarak biliniyor. 

TETSİAD, ev tekstili sektöründe, çeyiz alışverişleri ile özellikle iç pazarda önemli bir hareketlilik bekliyor. Türkiye ev tekstili sektörü, iç piyasada düğün sezonunun açılmasıyla birlikte önemli ölçüde canlılık bekliyor. 

Evlilik öncesi çeyizini tamamlamak isteyen çiftler; ev tekstili ürünleri satın almaya hız veriyor. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD), iç pazar hacmi 8 milyar Dolar olan Türk ev tekstili sektöründe, düğün sezonunun açılmasıyla birlikte bir hareketlenme bekliyor. 

Genel anlamda ev tekstili ürünleri satışlarına bakıldığında, iç piyasa tüketiminin minimum yüzde 20’sinin, geleceğe yönelik olarak alınan ve çeyizlere giren ürünlerden oluştuğu görülüyor. Yatak odası ürünlerine talep fazla TETSİAD, evlilik hazırlığı aşamasında en çok satın alınan ürünlere bakıldığında yatak odası ürünlerinin ağırlıkta olduğuna dikkat çekiyor. 

Yorgan, yatak örtüsü, yastık, battaniye ve nevresim takımları, masa örtüsü, sehpa örtüsü ve benzerleri, çeyiz alışverişlerinde en çok satın alınan ürünler arasında yerini alıyor. Yeni evlenecekler, yatak odaları için nevresim seti, yorgan, yastık, yatak örtüsü ihtiyaçlarını karşılarken, bu ürünlerle kombin oluşturacak perde, avize ve dolap üstü örtüleri gibi aksesuarlara da talep gösteriyor. 

Bu ürünleri banyo ve mutfak gereçlerinden bornoz, havlu setleri, banyo halıları, masa örtüleri, mutfak perdeleri ve mutfak havluları tamamlıyor. TETSİAD’ın açıklamasına göre büyük şehirler de dahil ama ağırlıklı olarak Anadolu’da, metre işi kumaş satın alarak ev tekstili çeyizini kendi hazırlayan kişilerin sayısı eskiye göre her gün azalıyor. 

Ev tekstili alışverişinde İstanbul’da Sultanhamam, Eminönü Mercan Yokuşu, Hasırcılar Çarşısı, Kapalı Çarşı gibi önemli merkezler halen ilgi görürken, modern çağın tüketici alışkanlıkların etkisiyle cadde ve AVM mağazacılığının da önemi artıyor.
Blogger tarafından desteklenmektedir.