ONLİNE MÜZİK SERVİSLERİ SAYESİNDE İNTERNETTEN MÜZİK İNDİRME AZALDI

Medya ölçüm şirketi Nielsen’in yaptığı bir araştırmaya göre 2013 yılında ABD’de CD satışları yüzde 14,9, dijital şarkı satışı yüzde 13 azaldı. Bunun sebebi ise sanıldığının aksine korsan değil, online müzik servisleri.

Arşivlerindeki milyonlarca şarkıya erişim sunan bu servislere olan talep 2013 yılında yüzde 42 arttı.

Kullanıcılarına reklam gösterme karşılığında müzik dinleten bu servislere akıllı telefon, tablet ve bilgisayar gibi çeşitli cihazlardan erişilebiliyor. Ekstra ücret ödenerek alınan premium üyeliklerde ise reklamsız müzik dinleme imkanı var. 

Spotıfy 2014 itibarıyla dünya çapında 10 milyonu ücretli olmak üzere 40 milyon kullanıcısı var. 50’den fazla ülkede kullanılan Spotify’ın ücretsiz versiyonunda kullanıcılar şarkı aralarında reklam dinliyor. Reklamsız premium servisin Türkiye’deki aylık fiyatı 9,99 TL. www.spotify.com 

Deezer 30 milyondan fazla şarkı arşivine sahip olan servisin reklamsız premium üyeliği kısa bir süreliğine aylık 4,99 TL’ye indirilmiş. Internet/3G bağlantısı olmadan müzik dinleme imkanı veren offline özelliği de var. www.deezer.com 

Jango Kullanıcıların kendi radyo istasyonlarını ve müzik listelerini kullanmalarına izin veren online müzik servisi. Reklam gelirlerine dayalı bir ekonomik modeli olan serviste ücretli premium servis yok. www.jango.com 

Fizy Sadece Türkiye’deki kullanıcılara hizmet veriyor. 4 ay boyunca yerli ve yabancı şarkıları dinleme imkanı veren servisin premium üyeliği aylık 4.99 TL. İnternet olmadan mobil cihazlardan playlist erişimi de var. www.fizy.com zaman
Blogger tarafından desteklenmektedir.