BOSCH MEKANİK VAKUM POMPASI TEKNOLOJİSİNİ EN İNCE DETAYINA KADAR İYİLEŞTİRDİ

Mekanik pompanın fiyat ve güvenilirliği elektrikli pompanın verimliliği ile bir araya geliyor: “Oturmuş bir ürünü yeniden ele alarak en ince detayına kadar rötuşladık” 


Benzinli ve dizel motorlara uygun olan yeni Bosch mekanik vakum pompası tecrübenin teknolojiyle buluşması ,Yeni Bosch mekanik vakum pompasına sahip araçlar daha çevreci, daha ekonomik ve sessiz Bosch, EVOII mekanik vakum pompası ile geleneksel parçaların halen kayda değer gelişim potansiyeline sahip olduğunu gözler önüne serdi. 

Bosch, ekonomik mekanik pompayı hafifletip verimli hale getirerek daha verimli olduğu iddia edilen, ancak daha da pahalı olan elektrikli vakum pompaları ile aynı kulvara taşıdı. Bosch EVOII, piyasada ödenen para karşılığında en yüksek değeri sağlarken, fren güçlendirici için gerekli vakumu da güvenilir şekilde üretiyor. Benzer performanslı elektrik pompalara kıyasla yüzde 75 daha düşük maliyetli olan bu yeni nesil, modern benzinli ve dizel motorlar için ideal çözümü sunuyor. 

Kilometre başına 0,4 gramın altında CO2 salınımına sahip olan bu pompanın performansı, elektrikli rakiplerinden hiç geri kalmıyor. Ayrıca, son derece güçlü ünite motor haznesinde bulunduğundan sürücüye hiçbir ses iletimi olmuyor. Bosch, bu başarıyı gerçekleştirebilmek için, bugüne kadar 45 milyon adet üretilmiş olan ve test edilip onaylanmış pompasını alıp tepeden tırnağa gözden geçirdi. 

Yeni nesil mekanik vakum pompası, diğer mekanik vakum pompalarından 300 gram, elektrikli pompalardan ise bir kilodan fazla daha hafif. Fark, termoplastik rotor yani dönen mekanizmasında yatıyor: sabit bıçakları gerekli vakumu yaratabilirken ünitenin genel ağırlığı ise çok düşük oluyor. Mekanik vakum pompasının fonksiyonel prensibi uzun süredir dizel motorlar için kullanılıyor. 

Son yıllarda, küçülen motorlarla da birleştiğinde yakıt tüketimini %15’e kadar azaltan direkt benzin enjeksiyonunun yaygınlaşmasıyla modern benzinli motorlarda da vakum ihtiyacı giderek artıyor. 2013 yılı itibarıyla, Avrupa’daki tüm yeni otomobillerin yüzde 40’ından fazlası direkt benzin enjeksiyon donanına sahip. Vakum artık gaz kelebeği ile kontrol edilemediğinden, modern direkt yakıt enjeksiyon sistemleri bir vakum pompasına ihtiyaç duyuyor. 

Geliştirilen yeni EVOII vakum pompası, Bosch’un pazarda sadece yeni teknolojileri ile pazar trendlerini belirlemediğini, aynı zamanda şu anda pazarda bulunan ürünlerini de sürekli iyileştirme prensibi ile her zaman daha iyiye taşıdığını gösteriyor. 

Mekanik vakum pompası geliştirme departmanın yöneticisi, Alessandro Fauda “EVOII ile, oturmuş bir ürünü yeniden ele alarak en ince detayına kadar rötuşladık” dedi. Bunun sonucunda da, ürün, yeterli miktarda vakumu sağlarken piyasadaki tüm ürünler arasında halen en düşük sürtünmeyi yaratacak şekilde tasarlandı. 

Ürünün yeni ve verimli tasarımı, yoğun simülasyon çalışmaları ve hesaplamalar sonucunda ortaya çıktı. Yeni nesil vakum pompalarının bir diğer özelliğini ise, her bir müşteri ve motor uygulamasının gereksinimlerine uygun şekilde kişiselleştirilebilmeleri oluşturuyor.
Blogger tarafından desteklenmektedir.