GARANTİ BANKASI TÜRKİYE’NİN EN İYİ DİJİTAL MARKASI
Diplomacy.Live tarafından geliştirilen ve Türkiye’de ilk kez uygulanan Dijital Varlık Reytingi, bu kez ülkemizin en önde gelen şirketlerine ait markaları arasında ilk 100’ü belirledi.
Capital500, ISO500 ve popüler sosyal ağlarda öne çıkan markaların arasından web siteleri, mobil uygulamalar ve sosyal medya hesapları dikkate alınarak gerçekleştirilen SosyalMarka100’de Garanti Bankası ilk sırada yer aldı.
SosyalMarka100 metodolojisi dijital varlık, bu varlıkların kişiselleştirmesi, güncelliği, etkileşimi, yarattığı etki ve ortaya koyduğu inovatif araç/projeler ana başlıklarındaki 158 göstergeden oluşan parametreler ışığında oluşturuldu.
İlk ve tek bütünsel dijital varlık derecelendirmesi 22 dijital varlık kategorisinde 158 gösterge, 100 markaya ait 146 internet sitesi, 555 sosyal ağ sayfası/kanalı/hesabı ve iOS, Android, Blackberry ile Windows tabanlı 146 mobil uygulama değerlendirildi.
3 ayda bir güncellenecek olan SosyalMarka100, Türkiye’de özel sektörün dijital dönüşüm yolculuğunda en önemli ölçüm araçlarından biri olacak. SosyalMarka100 Dijital Varlık Reytingi nasıl yapıldı? Metodolojimiz hakkında daha fazla bilgi için: http://SosyalMarka100.Diplomacy.Live/Metodoloji/
Lider Garanti. THY ve Akbank takipte
Uluslararası kabul görmüş harf sistemiyle sıralanan SosyalMarka100’ün ilk sırasında Garanti Bankası 66,29 puan ve BB++ reytingiyle yer aldı.
Türk Hava Yolları, küçük bir fark ile 66,03 puan ve BB++ reytingiyle ikinci, Akbank 62,16 puan ve BB- reytingiyle üçüncü sırada yer aldı. Ford, Hepsiburada, TEB, Denizbank, Markafoni, Rixos, Avon ilk 10’u oluşturan diğer markalar oldu. Twitter’da Mavi, Facebook’ta Garanti, Instagram’da Avon, YouTube’da Ülker…
SosyalMarka100 sonuçlarına göre, Mavi, Pegasus, Boyner, Ford ve Lenovo markaları Twitter’ı dijital varlık olarak en doğru kullanan markalar oldu. Garanti Bankası, TeknoSA, BSH Türkiye ve BSH Kariyer, LG ve Yapı Kredi en önde gelen Facebook kullanan markalar olarak dikkat çekiyor. Avon, Beymen, Mavi, Ramsey, Trendyol ise Instagram’ın en etkili kullanan marka konumundalar. YouTube’u en etkin kullanan markalar ise Ülker, LG, Turkcell, THY ve Coca-Cola.
Şeffaf, bağımsız ve hesap verebilir bir çalışma
SosyalMarka100 Dijital Varlık Reytingi, Diplomacy.Live’ın önceki diğer çalışmaları gibi şeffaf, bağımsız ve hesap verebilirliğe önem veriyor.
Bu nedenle, en son gerçekleştirdiği 210 ülkeye ait Dışişleri Bakanlıkları Dijital Varlık Reytingi çalışmasındaki gibi değerlendirilen 847 dijital varlığın linkerinin tümünü “Sosyal Marka Atlası” adı altında yayınlıyor. SosyalMarka100 Sosyal Marka Atlası: http://SosyalMarka100.Diplomacy.Live/Sosyal-Marka-Atlasi/
Markanızın yeni değer kalemi: Dijital Varlıklar Diplomacy.Live, dijital varlıkları bugün için internet sitesi, mobil uygulamalar ve sosyal medya olarak tanımlanıyor. Gelecek için ise giyilebilir teknoloji, sanal gerçeklik varlıkları araştırmanın kapsamına girmeye fazlasıyla aday.
Dijital Araştırmalar Derneği’nin projesi olan Diplomacy.Live Direktörü Gökhan Yücel, dijital varlıkların da artık şirket ve markalar için diğer konvansiyonel varlıkları kadar önemli olduğuna dikkat çekti.
Yücel şöyle devam etti: “Günümüz dünyasında dijital varlıklar sadece birer tanıtım ve yayın aracı olmanın çok ötesinde işleve sahip. Markaların pazarlama, hedef kitle tespiti, izlenme reytingi, müşteri talepleri, kullanıcı tecrübesi, ürün geliştirme süreçlerinde dijital varlıklar sağladıkları canlı, anlık veriler sayesinde markaların gelişimlerine büyük ölçüde katkıda bulunmakta. Bir bakıma sosyal birer sensör görevi görmekteler.
Bu sadece dijital girişimler ve projelerde değil, hayatımızın her alanındaki sağlık, turizm, kozmetik, otomotiv, parakende gibi temel alanlarda faaliyet gösteren büyük markalar için de böyle. Özellikle vurgulamak isterim ki, çalışmamızın amacı Sanayi 4.0 denen yeni döneme markalarımızın daha sağlıklı hazırlanmaları için bir ateşleyici görevi görmektir.
Çünkü siber fiziksel sistemler, dijital varlıkların olgunlaşmasıyla ulaşılabilecek bir evredir. Sağlam bir dijital zemin olmadan siber fiziksel sistemlerin yaygınlaşmasını beklememeliyiz.” SosyalMarka100 çalışmasında öne çıkan bazı noktaların altını çizen Yücel şöyle dedi: ”Dijitalleşme ve dijital dönüşüm sadece dijital pazarlama ve sosyal medya etkileşimi konusu olmamalı.
Markalarımız genelde böyle bakıyor. Diğer taraftan kamu ve özel sektör arasındaki farkın da gitgide açıldığını görmekteyiz. Neredeyse tüm büyük markaların önemli personel sayısına ulaşan sosyal/dijital/yeni medya departmanları mevcut. Sadece sosyal medya postu göndermeyen, birer inhouse ajans gibi çalışan yenilikçi fikirlere kafa yoran ekipler bunlar.
Özetle, Diplomacy.Live’ın her projesinde olduğu gibi SosyalMarka100 de Sanayi 4.0 konseptine dönüşümde dijital varlıkların performansını ölçerek bu sürecin daha verimli bir şekilde yönetilmesini amaçlamaktadır. Markalara karşılaştırmalı bir çerçeve çizmektedir.“
SosyalMarka100 metodolojisi dijital varlık, bu varlıkların kişiselleştirmesi, güncelliği, etkileşimi, yarattığı etki ve ortaya koyduğu inovatif araç/projeler ana başlıklarındaki 158 göstergeden oluşan parametreler ışığında oluşturuldu.
İlk ve tek bütünsel dijital varlık derecelendirmesi 22 dijital varlık kategorisinde 158 gösterge, 100 markaya ait 146 internet sitesi, 555 sosyal ağ sayfası/kanalı/hesabı ve iOS, Android, Blackberry ile Windows tabanlı 146 mobil uygulama değerlendirildi.
3 ayda bir güncellenecek olan SosyalMarka100, Türkiye’de özel sektörün dijital dönüşüm yolculuğunda en önemli ölçüm araçlarından biri olacak. SosyalMarka100 Dijital Varlık Reytingi nasıl yapıldı? Metodolojimiz hakkında daha fazla bilgi için: http://SosyalMarka100.Diplomacy.Live/Metodoloji/
Lider Garanti. THY ve Akbank takipte
Uluslararası kabul görmüş harf sistemiyle sıralanan SosyalMarka100’ün ilk sırasında Garanti Bankası 66,29 puan ve BB++ reytingiyle yer aldı.
Türk Hava Yolları, küçük bir fark ile 66,03 puan ve BB++ reytingiyle ikinci, Akbank 62,16 puan ve BB- reytingiyle üçüncü sırada yer aldı. Ford, Hepsiburada, TEB, Denizbank, Markafoni, Rixos, Avon ilk 10’u oluşturan diğer markalar oldu. Twitter’da Mavi, Facebook’ta Garanti, Instagram’da Avon, YouTube’da Ülker…
SosyalMarka100 sonuçlarına göre, Mavi, Pegasus, Boyner, Ford ve Lenovo markaları Twitter’ı dijital varlık olarak en doğru kullanan markalar oldu. Garanti Bankası, TeknoSA, BSH Türkiye ve BSH Kariyer, LG ve Yapı Kredi en önde gelen Facebook kullanan markalar olarak dikkat çekiyor. Avon, Beymen, Mavi, Ramsey, Trendyol ise Instagram’ın en etkili kullanan marka konumundalar. YouTube’u en etkin kullanan markalar ise Ülker, LG, Turkcell, THY ve Coca-Cola.
Şeffaf, bağımsız ve hesap verebilir bir çalışma
SosyalMarka100 Dijital Varlık Reytingi, Diplomacy.Live’ın önceki diğer çalışmaları gibi şeffaf, bağımsız ve hesap verebilirliğe önem veriyor.
Bu nedenle, en son gerçekleştirdiği 210 ülkeye ait Dışişleri Bakanlıkları Dijital Varlık Reytingi çalışmasındaki gibi değerlendirilen 847 dijital varlığın linkerinin tümünü “Sosyal Marka Atlası” adı altında yayınlıyor. SosyalMarka100 Sosyal Marka Atlası: http://SosyalMarka100.Diplomacy.Live/Sosyal-Marka-Atlasi/
Markanızın yeni değer kalemi: Dijital Varlıklar Diplomacy.Live, dijital varlıkları bugün için internet sitesi, mobil uygulamalar ve sosyal medya olarak tanımlanıyor. Gelecek için ise giyilebilir teknoloji, sanal gerçeklik varlıkları araştırmanın kapsamına girmeye fazlasıyla aday.
Dijital Araştırmalar Derneği’nin projesi olan Diplomacy.Live Direktörü Gökhan Yücel, dijital varlıkların da artık şirket ve markalar için diğer konvansiyonel varlıkları kadar önemli olduğuna dikkat çekti.
Yücel şöyle devam etti: “Günümüz dünyasında dijital varlıklar sadece birer tanıtım ve yayın aracı olmanın çok ötesinde işleve sahip. Markaların pazarlama, hedef kitle tespiti, izlenme reytingi, müşteri talepleri, kullanıcı tecrübesi, ürün geliştirme süreçlerinde dijital varlıklar sağladıkları canlı, anlık veriler sayesinde markaların gelişimlerine büyük ölçüde katkıda bulunmakta. Bir bakıma sosyal birer sensör görevi görmekteler.
Bu sadece dijital girişimler ve projelerde değil, hayatımızın her alanındaki sağlık, turizm, kozmetik, otomotiv, parakende gibi temel alanlarda faaliyet gösteren büyük markalar için de böyle. Özellikle vurgulamak isterim ki, çalışmamızın amacı Sanayi 4.0 denen yeni döneme markalarımızın daha sağlıklı hazırlanmaları için bir ateşleyici görevi görmektir.
Çünkü siber fiziksel sistemler, dijital varlıkların olgunlaşmasıyla ulaşılabilecek bir evredir. Sağlam bir dijital zemin olmadan siber fiziksel sistemlerin yaygınlaşmasını beklememeliyiz.” SosyalMarka100 çalışmasında öne çıkan bazı noktaların altını çizen Yücel şöyle dedi: ”Dijitalleşme ve dijital dönüşüm sadece dijital pazarlama ve sosyal medya etkileşimi konusu olmamalı.
Markalarımız genelde böyle bakıyor. Diğer taraftan kamu ve özel sektör arasındaki farkın da gitgide açıldığını görmekteyiz. Neredeyse tüm büyük markaların önemli personel sayısına ulaşan sosyal/dijital/yeni medya departmanları mevcut. Sadece sosyal medya postu göndermeyen, birer inhouse ajans gibi çalışan yenilikçi fikirlere kafa yoran ekipler bunlar.
Özetle, Diplomacy.Live’ın her projesinde olduğu gibi SosyalMarka100 de Sanayi 4.0 konseptine dönüşümde dijital varlıkların performansını ölçerek bu sürecin daha verimli bir şekilde yönetilmesini amaçlamaktadır. Markalara karşılaştırmalı bir çerçeve çizmektedir.“