OTOMOTİVCİ UMUDU HURDAYA BAĞLADI

KPMG Türkiye tarafından bu yıl ikincisi hazırlanan ‘KPMG Türkiye 2014 Otomotiv Yöneticileri Araştırması’nın sonuçları paylaşıldı. 

Bu yıl ‘Türkiye Otomotiv Sektöründe Sürdürülebilir Büyüme’ temasıyla hazırlanan araştırmaya göre yöneticiler, Türkiye otomotiv sektörüne pazar ve sanayi tarafından olumlu bakarken, bir önceki seneye göre büyümenin yavaşlayacağı yönünde görüş bildirdi. Vergiler ilk sırada Şirketin Otomotiv Sektörü Lideri ve Denetim Bölümü Şirket Ortağı Ergün Kış, gelecek 5 yıllık dönemde en önemli konunun yine ‘otomotiv satış vergilerinin yeniden düzenlenmesi’ olarak ilk sırada yer aldığını vurguladı. 

İç pazarın büyümesi için öncelikle satış vergilerinin yeniden düzenlenmesi ve kişi başına düşen milli gelirin yükselmesi gerektiğine işaret eden Kış, sadece ihracata odaklanıp iç pazarı dar tutarak Türkiye otomotiv sektörünün sürdürülebilir büyümesinin mümkün görünmediğini söyledi. Dönemsel değil sürdürülebilir Yüksek vergilerin satışlara yaptığı olumsuz etkiyi karşılamak için hurda araç programı gibi satış desteklerinin sektörde daha çok gündeme geldiğini ve geçen yıl açıkladıkları araştırmada altıncı sırada yer alan bu konunun önem açısından bu sene ikinci sıraya yükseldiğini vurguladı. 

Türkiye Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi ve Eylem Planı’ndaömrünü tamamlamış araçların hurdaya ayrılması için gerekli hukuki düzenlemelerin oluşturulması yönünde çalışmalar yapılmasının öngörüldüğüne değinen Kış, dünyada hurda araç programının dönemsel değil, sürdürülebilir bir politika haline geldiğini kaydetti. 

4 araçtan biri 20 yaşın üzerinde Öte yandan Ergün, Kış Türkiye’deki yaklaşık 9,3 milyon otomobilin yüzde 25’inin 20 yaş ve üzerinde olduğu dikkate alındığında, hurda teşvik programının pazarı ve sanayiyi canlandırması dışında topluma ve ekonomiye de önemli katkıları olacağını kaydetti.BUGÜN GAZETESİ
Blogger tarafından desteklenmektedir.