Dünya kamuoyundan BBC'ye tepki yağdı

İngiltere devletinin resmi yayın kuruluşu BBC, tarihi bir ayıba imza attı. Ülke genelinde başlatılan Gazze'ye yardım kampanyasını ekranlarından duyurmayı kabul etmeyen BBC, 46 yıllık bir anlaşmayı da çiğnedi. Oysa anlaşmaya göre yardım çağrıları için kanalın prime-time'da 2 dakika ayırmaı gerekiyor. Aralarında İngiliz Kızılhaçı ve Çocukları Krtarın gibi büyük yardım kuruluşlarının başlattığı kampanya BBC'nin bu tavrı nedeniyle beklenen başarıya ulaşamayacak.

İngiliz yayın kuruluşu BBC, Gazze'ye yardım amacıyla ülke çapında başlatılan kampanyayı ekranlarından duyurmayı reddetmesine, ülkedeki birçok kuruluş tepkili....

İngiliz devlet kanalı BBC, Gazze'de yaşananları görmezden geliyor... Gazze'ye yardım amacıyla ülke çapında başlatılan kampanyayı ekranlarından duyurmayı kabul etmeyen BBC, 46 yıllık anlaşmayı da çiğnedi. Oysa BBC ile uluslararası yardım kuruluşları arasında 46 yıl önce yapılan anlaşmaya göre, yardım çağrıları için "prime-time"da 2 dakika ayrılması gerekiyor.

10 MİLYON STERLİN...

BBC yetkilileri, taraflı tarafsız birçok tepkinin gelmesi sonucu bir açıklama yaptı. "Tarafsızlığından taviz vermek ve yardımın toplanıp yerine ulaştırılması konusunda soru işaretleri bulunması" nedeniyle böyle bir karar aldıklarını belirten yetkililer, bu konudaki eleştirilerin ağır oldğuna dikkat çekiyor. Kısa adı DEC olan Felaket Acil Durum Komitesi, dün, yardım kuruluşlarının harekete geçmek zorunda kaldıklarını duyurmuştu. Ülkede yaşayan birçok göçmen ve bazı şirketler, bu konu nedeniyle BBC'yi eleştirdi. BBC'nin destek vermemesi sonucu yardımların az olacağı belirtiliyor. DEC tarafından ülke çapında yapılan bir yardım çağrısında normalde yaklaşık 10 milyon sterlin toplanıyor.

Blogger tarafından desteklenmektedir.