MAN yeni nesil motorları ile denizlerde de fark yaratıyor
250 yılı aşkın köklü geçmişi ile dünyanın mühendislik ve üretim devi MAN, ileri teknolojisi ile karada olduğu gibi denizlerde de öncülük ediyor.
MAN’ın birçok alanda fark yaratan yeni nesil motorlarından D 2862 LE 433 ve D 2676 LE 422, sergilendikleri 13. Uluslararası Deniz Araçları Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı – CNR Avrasya Boat Show 2018’de de ilginin odağında yer aldı.
Kompakt yapı, mükemmel dizayn gibi geleneksel özelliklerinin yanı sıra sahip olduğu ileri teknoloji ve üstün performans nitelikleri ile segmentinde çıtayı en yükseğe taşıyan MAN motorları; güçleri, tasarımları ve yakıt kriterleriyle, karada olduğu gibi denizde de beklentilerin çok üzerine çıkıyor.
İlk dizel motorun patentini almasından bu yana öncülük misyonunu koruyan MAN, üstün nitelikleri ve ileri teknolojisi ile faaliyet gösterdiği her alanda yeniliklere imza atmaya devam ediyor.
“MAN Engines” çatısı altında 200 – 1.900 beygir aralığındaki güçlerde zengin motor çeşitliliği ile denizlerde de seçkin alternatifler sunan MAN, CNR Avrasya Boat Show 2018’de yine ilginin odağında yer aldı.
Fuarda 7. Hall C09 numaralı MAN standında; kulvarında fark yaratan V12–1900’un yanı sıra yine sınıfında iddialı 6 silindirli orta hizmet motoru D 2676 LE 422 de (650 hp – 2100 rpm) yeni jenarasyonu ile denizciliğin bu uluslararası platformunda, podyuma çıktı.
MAN’ın 6 silindirli orta hizmet tekne motoru
D 2676 LE 422 şimdi 650 beygir gücünde…
MAN’ın en son jenerasyon sıra 6 silindirli motoru D 2676 LE 422; 1.800 bar basınçta modern Common Rail enjeksiyon sistemi, geliştirilmiş, performansı kanıtlanmış motor komponentleri ve gösterişli dizaynı ile fark yaratıyor.
Hizmet ve gezi tekneleri için tasarlanan yeni D 2676 LE 422, pazara sunulduğu 2007 yılından bu yana on-road ve off-road aplikasyonlarında başarı ile test edildi.
12.4 litre hacmindeki yeni D 2676 LE 422, özellikle orta hizmet sınıfı için D 2676 LE 432 (412 kW/560 HP) ve D 2676 LE 422 (478 kW/560 HP) olmak üzeri iki farklı güç sınıfında üretiliyor.
Tüm MAN motorlarında olduğu gibi “geniş aralıkta sabit tork” özelliğine de sahip olan yeni D 2676 LE 422; 478 kW gücünde 1.200 ile 1.800 devir aralığında 2.402 Nm sabit tork değeri sağlıyor.
Düşük devirlerde yüksek tork değerine ulaşan yeni D 2676 LE 422, güçlü ivmelenmesi ile yüksek hızlara çok daha kısa sürelerde ulaşılabilmesine de olanak sağlıyor.
1.215 kg kuru ağırlığı ile yeni D 2676 LE 422’de, her 1 kg ağırlıktan elde edilen güç değeri daha da geliştirildi.
Yenilenen yağ karter dizaynı ile de ön plana çıkan yeni D 2676, son derece kompakt 1.800 mm uzunluk, 922 mm genişlik ve 1.103 mm yüksekliği ile gemi inşa mühendislerinin yaratacağı eserlere ilham kaynağı sağlayacak, alan kazandıracak avantajlar da sunuyor.
MAN, geliştirdiği yeni motorları ile tekne üreticilerine 6 silindirli sıra motorların yanı sıra V8 ve V12 motorları ile 200 HP ile 1900 HP arasında çok geniş bir motor yelpazesi de sunmuş oluyor.
MAN, uluslararası emisyon standartlarına uyumu sürekli kılabilmek için Environmental Protection Agency (EPA) ve International Maritime Organization (IMO) ile düzenli olarak bilgi alışverişinde bulunuyor. Tüm yeni jenerasyon common rail MAN motorları, EPA Tier 3 emisyon standartlarına uygun şekilde üretiliyor.
Yeni nesil MAN V tipi motorlarında, altın ya da krom kaplama silindir kapakları da opsiyonel olarak müşterilerin beğenisine sunuluyor. Tüm MAN orta hizmet motorları %50 tam yük olmak üzere, yıllık kullanımı 3000 saat çalışma esasına göre dizayn ediliyor.
MAN montaj sonrası nihai kontrol ve işletmeye alma gibi hizmetleri ile de, müşterilerine ilave katkılar sağlıyor.
Performansta bonkör yakıtta cimri; MAN’ın yeni
jenerasyon V 12-1900 yat motoru D 2862 LE 433
MAN’ın 100 fit üzeri yat aplikasyonları için geliştirilen 12 silindirli yeni V motoru V12–1900; 2.300 devirde 1.900 HP güç üretiyor.
Geleneksel kompakt yapısı ve yepyeni tasarımı ile kendi sınıfında benzersiz 4 zamanlı dizel motor, MAN mühendisleri tarafından 30 metre ve üzeri lüks yatlar için özel olarak tasarlandı. Yeni V12–1900 için enjeksiyon ile soğutma sistemi yeniden dizayn edildi, blok parçaları optimize edilerek MAN V12–1800’e göre 100 beygirlik bir güç artışı yakalandı.
Bu artış sağlanırken yakıt tüketimi de optimum noktada; küçük kardeşi 1800 HP gibi 190 g/kWh seviyesinde tutuldu. 2.139 mm uzunluk, 1,153 mm genişlik ve 1,265 mm yükseklik ile montaj ölçülerinde büyük avantajlar barındıran yeni V12–1900, makine dairesinde daha fazla çalışma alanı ve serbestlik bırakan kompakt dizaynı ile yat üreticileri ve sahiplerinin büyük beğenisini kazanıyor.
V12–1900’ün bir başka çok avantajlı özelliği ise; 1.900 beygirlik gücüne karşın, toplamda 2.365 kg’lık kuru ağırlık ile sahip olduğu hafifliği…Yeni V12–1900, her 1,24 kg. ağırlıktan 1 HP güç çıkarabilmesi ile de kulvarında rakipsiz konumda.
Yeni V12–1900; 1.200 devirde ulaştığı 6.220 Nm’lik sabit maksimum tork değerini 2.100 devre kadar muhafaza ediyor. 24,2 litre hacimli yeni V12–1900, oldukça geniş bir devir aralığında yüksek güç üretme performansına da sahip.
Bu sayede V12–1900, bir taraftan güçlü ivmelenmesi ile rakiplerine göre önemli bir avantaj yakalarken diğer taraftan sıra dışı manevralara imkan sağlayarak keyifli sürüş ayrıcalıkları da yaratıyor.